Wednesday 30 November 2011

LAMB CHOP, CHICKEN CHOP

Ha..ni lagi satu juadah yang menjadi kegemaran keluarga terutama suami sehinggakan sanggup berbelanja besar dengan membeli alat pembakar ala-ala Licence To Grill tu. Tak caya...Tengok gambar ni.


Alat pembakar ini sebiji macam dalam Licence To Grill tu lah. Ada sengkuapnya sekali...Besar gedabak dan boleh membakar dengan cepat. Alat pembakar ni menggunakan gas. Sehingga ke hari ini baru sekali sahaja digunakan...hehehe..payah nak bersihkan selepas digunakan...last-last bakar dalam oven je.



Ha..tu dia yang sedang dibakar dan yang sudah dibakar lamb chop nye. Kuah untuk memerap lamb chop ni suami beli daripada rakannya Haron yang dahulunya berniaga di Sepang Gold Coast. Memang sedap kuah pemerap ni. Saya cuba juga untuk membuatnya tapi tak pernah jadi-jadi. Entah apalah yang digunakan oleh Haron tu sehingga menjilat jari kami dibuatnya. Semasa Haron berniaga di Pantai Bagan Lalang, kami sekeluarga selalu makan di gerainya. Lama-kelamaan suami mencadangkan supaya saya belajar memerap lamb chop tu. Tapi itulah...Allah nak beri rezeki kepada Haron sebab perapan saya tak jadi dan terpaksalah membelinya daripada Haron...Anak-anakpun suka lamb chop ni. bagi Natasya yang tak makan lamb chop saya perapkan chicken chop buat dia. Mula-mula je dia tak makan lamb chop tapi bila takde pilihan lain tercekik-cekik juga dia menelan lamb chop tu.......darihaticikgusuzie.....

No comments:

Post a Comment