Thursday 8 December 2011

POPIA SOSEJ POPIA JEJARI KETAM

     Popia sosej ini idea daripada adik di Serdang. Adik saya ini mempunyai 4 orang anak yang kecil-kecil. Dan biasalah untuk menarik anak-anak makan kami kena masak makanan yang anak-anak suka makan....hehe dan kadang kala mengabaikan selera kitalah pulak. Popia jejari ketam ini idea saya bila melihat gelagat Aiesyah yang suka makan jejari ketam bila saya buat steamboat hari tu.
    Apalagi bangun je dari tidur hari ni saya terus ke dapur menyediakan popia-popia ni untuk sarapan pagi kami. Mesti anak-anak akan suka bila mereka bangun dah terhidang popia-popia yang dah lama saya tak buat ni. Memandangkan cuaca agak redup dan mendung tentu hari ini selera anak-anak akan menjadi-jadi. Selalunya begitulah...


   Popia ni cicah dengan sos cili yang saya buat sendiri dengan megisar cili merah campur bawang putih campur sos cili Thai, garam dan gula. Dah siap. Tapi Aiesyah suka cicah dengan mayonis juga. Bila anak-anak bangun dalam sekelip mata dah licin........selesai sudah...darihaticikgusuzie...

No comments:

Post a Comment