Tuesday 13 December 2011

PUDING ROTI KAREMAL

Puding roti karemal ni baru pagi tadi dibuat sebelum keluar mencari lauk. Tinggal je bertenggek kat dapur sehinggalah bila balik dari kedai dah masak dah puding roti karemal ni. Ini pertama kali buat puding roti karemal ni. Selalunya buat puding roti marble je resepi yang diberikan oleh rakan satu sekolah. 
   Puding roti karemal ni buatnya mudah sahaja. Inipun resepi yang diambil dari blog rakan-rakan. Kalaulah rakan-rakan sekolah dan anak-anak muridku  ingin membuat puding roti karemal ni bolehlah mencari resepinya dalam blog list yang saya nyatakan dalam blog saya ini. Puding ini memang sedap, gebu dan senang dipotong.


   Inilah rupanya. Sewaktu puding ini dibuat suami bertugas di sekolah. Tentu dia terkejut bila balik makan tengah hari nanti puding ini disajikan sebagai pencuci mulut pula...hehe... Anak-anakpun masih belum tahu kewujudan puding ini sebab masing-masing sibuk bermain game. Kalau mereka dah tahu alamat tak sampai petanglah gamaknya puding ni hehe..
   Dulu-dulu lagi saya dah katakan bahawa wujudnya blog saya ni bukanlah nak mengajar memasak cuma nak mencuba resepi-resepi yang saya dapati daripada blog masakan yang tumbuh bak cendawan sekarang ini. Besar hati melihat betapa hebat dan kreatifnya rakan-rakan maya yang mempunyai blog masakan yang hebat-hebat seperti Masam manis,Koleksi 1001 Resepi, dan sebagainya...hehe...kalau rakan-rakan sekolah dan anak-anak muridku nak mencari resepi yang hebat-hebat carilah di blog yang telah saya senaraikan itu..hehe..takkan mengecewakan...darihaticikgusuzie...

No comments:

Post a Comment