Thursday 1 December 2011

BAHULU OH BAHULU

Kuih bahulu memang menjadi kegemaran anak-anak semasa hariraya. Ibu mertua saya memang pandai membuat kuih bahulu dan selalunya menjadi. Kini giliran saya pula untuk menunjukkan kehebatan. Setelah dua kali membuatnya nampak gaya raya tahun depan tak payah beli bahulu lagi. Kemenjadian bahulu pada kali kedua membuatnya ini atas tunjuk ajar suami...hehe...hebat rupanya suamiku ini.



Ha inilah bahulu yang pernah saya buat...hehe...adalah sikit rupa bahulukan...Habis licin dimakan oleh anak-anak pada malam itu juga...Saya selalu membuat juadah pada waktu malam apabila semua kerja telah selesai. Tetapi pada musim cuti sekolah tak kira masalah...pagi ke, petang ke, malam ke....selagi ada permintaan daripada anak-anak. Ayat popular anak-anak saya..."mama takde kuih apa-apa ke hari ni?"...darihaticikgusuzie...

No comments:

Post a Comment