Friday 2 December 2011

KENANGAN LALU...

Berpindah ke sekolah baharu bukan sesuatu yang mudah...7hb. April saya dipindahkan ke SMK Pantai Sepang Putra atas jawatan Penolong Kanan HEM. Penghijrahan kali ini atas tiket saya tidak boleh satu sekolah dengan suami. Terima sajalah. Surat bertarikh 23hb. Febuari telah saya terima dengan tawaran sebagai Guru Cemerlang Bahasa Melayu. Adus....huru-hara hidup saya seketika. Namun atas arahan saya kekal dengan tawaran Guru Cemerlang tetapi masih di sekolah baharu. Dan saya menerimanya.
     Bermulalah satu episod baharu dalam hidup. Tidak banyak kenangan pada tahun 2009 itu kerana belum kenal dan belum cinta kepada sekolah baharu. Saya masih lagi menanam angan-angan akan ditukarkan semula ke sekolah lama. Tahun 2010 muncul dengan penuh gemilang. Tak kenal maka tak cinta. Cinta yang disemai dan dipupuk hari ke hari memberikan satu pengalaman terindah. Menjadi guru kelas 5 Zuhal penuh memori indah. Kelas yang hebat, kecoh, dan sensasi...hehe.


   Ni dia antara murid-murid di kelas saya. Saya besar dan sama tinggi seperti saya. Setiap orang mempunyai ragam tersendiri. Setiap orang mempunyai emosi yang berbeza-beza. Mereka semua seperti anak-anak saya dan kelas selalunya kecoh apabila tiba masa Bahasa Melayu. Tahun berganti tahun. 2011 menyaksikan perkara yang berbeza dengan ragam murid-murid yang cukup berbeza. Namun saya selalu memanjatkan kesyukuran atas segala kurniaan Allah kepada saya yang telah mengurniakan murid-murid yang cukup pandai mengambil hati dan mengambil berat tentang diri saya. Alhamdulillah...darihaticikgusuzie...

No comments:

Post a Comment