Thursday 1 December 2011

MERDEKA..MERDEKA..MERDEKA

Bukan nak menyindir sesiapa ye cuma turut meraikan kemerdekaan anak-anak muridku yang baru selesai menduduki peperiksaan SPM. Walaupun pada tahun ini tidak menjadi guru kelas namun sebagai guru Bahasa Melayu yang berjumpa dengan anak-anak muridnya 6 waktu seminggu saya rasa saya lebih mengenali anak-anak murid saya. Ketika mereka beremosi, ketika mereka bersedih, ketika mereka bergembira, ataupun ketika mereka tiada mood untuk belajar telah dapat saya teka....sekilas ikan di air sudah kutahu jantan betinanya...sehinggakan pernah saya katakan bahawa "kamu cakap dalam hatipun cikgu tahu..."







Inilah wajah-wajah anak murid saya sebaik sahaja selesai menduduki peperiksaan SPM. Akan saya temuikan anak-anak murid seperti mereka ini pada tahun-tahun akan datang. Banyak udang banyak garam, banyak orang banyak ragam...hehehe...Yang pastinya saya ingin ungkapkan di sini bahawa pengalaman mengajar kalian merupakan pengalaman terindah dalam hidup saya...darihaticikgusuzie...

No comments:

Post a Comment