Wednesday 30 November 2011

APAM POLKA DOT

Apam polkadot...hehe...mulalah teringat-ingat dan terbayang-bayang masa membuat apam polkadot ini di Bilik Masakan hari tu. Saya suka bila melihat apan ni tak pecah. Ustazah Siti Rohaya suka lihat apam ketika ketika senyum. Bukankah sepatutnya apam ni tak senyum. Gamat dibuatnya apabila berkumpul beramai-ramai, menyalin resepi dan mengukus apam polkadot ini.

Apam polkadot dalam gambar ni entah kali ke berapa buatnya. Aiesyah ngan Iman memang enjoy buat apam polkadot ni. Mula-mula cantik dot dot dot nya tapi makin lama entah apa-apa coraknya. Resepi apam polkadot ini diberikan kepada saya oleh Ustazah Husniza Hayati yang telahpun berpindah ke sekolah lain. Makasih ya Uni. Apam ni diperkenalkan kepada saya oleh Cikgu Noorliza Md Zeni. Masa saya beli daripada beliau yang dijual oleh jirannya, dot dot tu tak ade. Saya cuba mencari resepinya dulu dan nasib saya memang baik bila Uni berjaya mendapatkannya untuk saya. Dan resepi tu paling senang di dunia dan telah saya kongsi bersama rakan-rakan..darihaticikgusuzie...

No comments:

Post a Comment