Wednesday 30 November 2011

MUFIN OH MUFIN

Dulu saya memang kemaruk buat mufin ni. Mufin coklatlah, mufin blueberrylah, mufin pisanglah, mufin vanilalah..pokoknya mufin, mufin, mufin. Masa tu mulalah merayau ke Bangi dan ke rumah kakak di Kuala Selangor untuk mencari cup mufin yang comel-comel. Di Kuala Selangor kakak saya memberitahu bahawa terdapat sebuat kedai yang menjual berbagai-bagai jenis peralatan membuat kuih. Apalagi berdezup saya ke sana bersama suami. Padahal bukan kemaruk sangat nak makan mufin cuma kemaruk nak tengok cup mufin yang pelbagai jenis dan rupa.


Cup mufin ni yang biasa je tapi pertama kali melihatnya saya dah suka. Apalagi saya rembat je. Mula-mula Aiesyah ngan Iman menikmatnya bersungguh-sungguh tapi bila dah selalu makan, mereka makan tanpa ada perasaan...."mama ni tak pandai ye buat mufin yang lain....asik-asik mufin coklat je" Dusss merah telinga dibuatnya...Lepas daripada itu saya cuba buat mufin vanila dan blueberry.


Ni dia mufin blueberry yang saya buat tu. Cup ni dibeli di Kuala Selangor...gambar strawbeey lagi. ish..ish..ish..mana nak nampak. Mufin ni mendapat sambutan hangat bila dimakan panas-panas. Keluar satu tray dari oven...habis...keluar lagi dari oven....selesai...Kadang-kala itulah yang merupakan kepuasan dalam diri ini bila apa yang dimasak dan dibakar digemari oleh keluarga...darihaticikgusuzie...


No comments:

Post a Comment